Voordelen
Draagt bij tot flexibiliteit
De tijd van een 9 to 5 job is passé. De één wil tegenwoordig vroeg beginnen om de kinderen te halen, de ander wil juist later beginnen, zodat hij zijn kinderen naar school kan brengen. Maar hoe passen we dit toe binnen een bedrijf?
Online tijdregistratie kan in dat geval een handig middel zijn voor de zaakvoerder om deze wensen af te stemmen op de geplande activiteiten.
Ook bij de inzet van flexwerkers kan online tikklok registratie handig zijn. De handmatige verwerking hiervan kost veel tijd. Dit kan veel eenvoudiger met behulp van tijdregistratie.
Geeft duidelijk kostenoverzicht
Online tikklok registratie brengt de personeelskost duidelijk in kaart en levert daarbij de gewenste managementgegevens.
Schept vertrouwen
De aan- en afwezigheid wordt neutraal vastgelegd met online tikklok registratie en niet op basis van menselijke interpretatie. Zo worden discussies vermeden bij eventuele conflicten.
Creëert openheid
Met een goede online tikklok registratie van de aan- en afwezigheid is er duidelijkheid voor zowel de medewerker, de leidinggevende als de werkgever. Alle partijen kunnen de gegevens bekijken, beoordelen en waar nodig bijsturen. Zo is er geen discussie over de gepresteerde uren.
Vergemakkelijkt loonadministratie
Bij loonadministratie is het van belang dat de juiste gegevens voorhanden zijn. Naast de standaardgegevens en de standaarduren kan online tikklok registratie ook gegevens aanleveren voor overuren, toeslaguren, ploegentoeslag, genomen verlof, het aantal gewerkte dagen en het aantal keren recht op kilometervergoeding.